På bølgelengde med The Wave
Leder av The Wave, Wenche Wehus, forklarer at i mentorprogrammet deres møter de både mennesket og fagpersonen, for å få suksess i business.
Om hjelpekunsten sier Søren Kierkegaard
«..hvis det i sannhet skal lykkes å føre et menneske hen til et bestemt sted, må man først og fremst passe på å finne ham der hvor han er og begynne der.»
Hver bedrift er unik
Leder av The Wave forklarer at hun som mentor ser på hver enkelt bedrift som noe unikt. De individuelle mentormøtene har fokus på 3 viktige grunnprinsipp:
- Finne den unike kjernevirksomheten
- Bevisstgjøre og sette fokus på denne
- Strategi for å kommunisere kjernevirksomheten via nett og sosiale medier
Personlig vekst og forretningsutvikling
Wehus forklarer at skillet mellom coaching og mentorprogrammet i The Wave, er at du får helt konkrete råd om hvordan du skal skape nye muligheter for deg selv og din business med basis i kjernevirksomheten. Sentralt blir da hvem som er kunden, samt hvor og hvordan finner du kunden. Den gode samtalen via digitale medier The Wave jobber med kommunikasjons- og relasjonsbygging via nett og sosiale medier, og har også opprettet The Wave Accellerator som er en egen lukket gruppe for deltakere i mentorprogrammet, der man kan dele erfaringer, ha gode diskusjoner, stille spørsmål og komme med innspill.
Utvidet samarbeid med NAV
I dag samarbeider The Wave med NAV i flere regioner. Dette gir mulighet til stadig flere som har lyst til å få brukt sitt potensiale til å utvikle eller oppskalere en virksomhet. En viktig nyhet er at The Wave også har mulighet til å ta oppdraget for NAV med å utrede restarbeidsevnen til en kunde som ikke skal inn i en 100% arbeidssituasjon. Dette vil da være en positiv og naturlig prosess mens en bygger sin virksomhet og deltar i mentorprogrammet.
Ny samarbeidspartner
Birgith Rosseland er ny samarbeidspartner og kommunikasjonsrådgiver. Birgith er leder i en gründerbedrift innenfor kommunikasjon, transport og logistikk. Med utdannelse og erfaring med informasjon og journalistikk, lokale medier, IKT, samt senere års bachelor i Kommunikasjon, og master i samfunnskommunikasjon vil hun supplere The Wave i forbindelse med kommunikasjonsstrategi, innhold og nettsjangre, og kurs på nett og sosiale medier. Mentorprogrammet gir tilbud om veiledning, samt individuelle forslag til en markedsplan med fastsatte kampanjer aktiviteter og annonser.