
På bølgelengde med The Wave
Leder av The Wave, Wenche Wehus, forklarer at i mentorprogrammet deres møter de både mennesket og fagpersonen, for å få suksess i business.
Om hjelpekunsten sier Søren Kierkegaard
«..hvis det i sannhet skal lykkes å føre et menneske hen til et bestemt sted, må man først og fremst passe på å finne ham der hvor han er og begynne der.»

DEN GODE SAMTALEN: Wenche Wehus bruker samtaler for å kartlegge klientene i The Wave. FOTO: Privat
Hver bedrift er unik
Leder av The Wave forklarer at hun som mentor ser på hver enkelt bedrift som noe unikt. De individuelle mentormøtene har fokus på 3 viktige grunnprinsipp:
- Finne den unike kjernevirksomheten
- Bevisstgjøre og sette fokus på denne
- Strategi for å kommunisere kjernevirksomheten via nett og sosiale medier
Personlig vekst og forretningsutvikling
Wehus forklarer at skillet mellom coaching og mentorprogrammet i The Wave, er at du får helt konkrete råd om hvordan du skal skape nye muligheter for deg selv og din business med basis i kjernevirksomheten. Sentralt blir da hvem som er kunden, samt hvor og hvordan finner du kunden. Den gode samtalen via digitale medier The Wave jobber med kommunikasjons- og relasjonsbygging via nett og sosiale medier, og har også opprettet The Wave Accellerator som er en egen lukket gruppe for deltakere i mentorprogrammet, der man kan dele erfaringer, ha gode diskusjoner, stille spørsmål og komme med innspill.
Utvidet samarbeid med NAV
I dag samarbeider The Wave med NAV i flere regioner. Dette gir mulighet til stadig flere som har lyst til å få brukt sitt potensiale til å utvikle eller oppskalere en virksomhet. En viktig nyhet er at The Wave også har mulighet til å ta oppdraget for NAV med å utrede restarbeidsevnen til en kunde som ikke skal inn i en 100% arbeidssituasjon. Dette vil da være en positiv og naturlig prosess mens en bygger sin virksomhet og deltar i mentorprogrammet.

SAMARBEIDSPARTNER: Birgith Rosseland er ny samarbeidspartner i The Wave. FOTO: Privat
Ny samarbeidspartner
Birgith Rosseland er ny samarbeidspartner og kommunikasjonsrådgiver. Birgith er leder i en gründerbedrift innenfor kommunikasjon, transport og logistikk. Med utdannelse og erfaring med informasjon og journalistikk, lokale medier, IKT, samt senere års bachelor i Kommunikasjon, og master i samfunnskommunikasjon vil hun supplere The Wave i forbindelse med kommunikasjonsstrategi, innhold og nettsjangre, og kurs på nett og sosiale medier. Mentorprogrammet gir tilbud om veiledning, samt individuelle forslag til en markedsplan med fastsatte kampanjer aktiviteter og annonser.